راه حل مشکل برق داشتن کیس کامپیوتر

احتمالا برای شما اتفاق افتاده که با لمس قسمتهای فلزی کیس کامپیوتر متوجه وجود برق شده باشید، اولین راه حل فنی که معمولا به نظر میرسه، درست کردن اتصال زمین یا ارث (earth) برای کیس هست که راههای اصولی و غیر اصولی زیادی برای این کار وجود داره ولی موضوع این مقاله نکته ای به مراتب ساده تر و در عین حال در مواردی کاربردی تر برای این موضوع هست که پیشنهاد میکنم قبل از هر هزینه ای ادامه مطلب رو ببینید.

مشکل قبل از اینکه به کیس کامپیوتر شما برگرده ممکنه مربوط به غیر استاندارد بودن محافظ برقی باشه که استفاده میکنید و یک راه حل خیلی ساده داره، اگر از محافظ یا چند راهی برق استفاده میکنید فقط کافیه دوشاخه اصلی را که به پریز برق ساختمان وصل کردید برعکس کنید یعنی دوشاخه رو از برق بکشید و با چرخش 180 درجه ای اونرو به پریز برق بزنید با این کار در واقع مسیر فاز و نول ورودی به محافظ برق کامپیوتر رو جابجا میکنید فقط یادتون باشه دوشاخه خود محافظ رو برعکس کنید، به همین سادگی ممکنه مشکل شما حل شده باشه، حتی اگر بدون اینکه سیمها رو جابجا کرده باشید و بدون سابقه قبلی یکباره این اشکال ایجاد شده باشه باز هم این روش را امتحان کنید، مجانیه!

اگر این راهکار جوابگو نبود باید موضوع بیشتر بررسی بشه، اگر برق بدنه کیس، ضعیف و مربوط به الکتریسیته القایی باشه با یک اتصال زمین مشکل حل میشه البته اصولا باید پایه های قطعات که متصل به بدنه کیس هستند مثل مادر برد، عایق باشند همچنین میشه تک تک قطعات رو بردارید و با قطعان جایگزین تست کنید که معمولا متهم اصلی! پاور هست که باید تست بشه و در صورت خرابی جایگزین بشه ولی چون امکانات و البته تجربه، لازمه بهتره کار رو به یک تعمیرکار مجرب و البته با انصاف ارجاع بدین. البته روشهایی مثل عایق کردن پاور با یک لایه از مواد عایق مثل پشم شیشه هم ممکنه مشکل رو حل کنه ولی روش ایمنی نیست و توصیه نمیشه. اصولا بهتره قطعه خراب، جایگزین بشه.

درباره راهکار من

Like(6)Dislike(2)

25 دیدگاه در مورد “راه حل مشکل برق داشتن کیس کامپیوتر”

  1. سلام با تشکر از شما من از راه حل استفاده از سیم ارت تونستم مشکلم حل کنم با تشکر فراوان اینم امتیاز من ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐

    Like(2)Dislike(2)
  2. عالی بود ، من هم این مشکل رو داشتم ، با راهکار شما درست شد ممنون🙏

    Like(3)Dislike(0)
  3. سلام من کامپیوترم وقتی هد ست رو میزارم یک صدای ویزی میاد ولی وقتی دستم رو روی کیس میزارم این صدا قطع میشه با این روش می تونم این مشکل رو حل کنم

    Like(9)Dislike(0)
  4. آقا دمت گرم همه کار کردم پاور هم تعویض کردم ولی باز برق شدید رو کیس بود ک فازمتر روشن میشد سیم ارت زدم برق ضعیفتر شد ولی همچنان بود... با چرخوندن دوشاخه کلا برق اضافه قطع شد و فازمتر برق نشون نداد.
    مرسی از راهنماییتون

    Like(6)Dislike(2)
  5. واقعا ممنون از سازنده گوگل که هرچی میخوای توش پیدا میشه
    کیس منم برق داشت،با عوض کردن دوشاخ کیس،
    برق کیس ازبین رفت.
    ممنونم از اطلاعات ارزنده و مفیدتون

    Like(4)Dislike(4)
  6. سلام دوست عزیز. چیزی که شما اینجا نوشته‌اید، کافی نیست. شما بر روی محافظ برق تمرکز کرده‌اید، در حالی که موضوع ارتباط چندانی با محافظ ندارد. به ویژه اینکه بسیاری از افراد از محافظ استفاده نمی‌کنند.
    ارت یا گراند را درست می‌گویید که باید وجود داشته باشد، شوک‌دار بودن کیس، به همین موضوع ربط دارد که باید از طریف چاه ارت دف شود.
    این مقاله را بخوانید:
    https://green.ir/media/Why-is-my-computer-giving-me-electric-shocks/

    Like(6)Dislike(1)
  7. سلام امروز ظهر یهویی از میکروفنم صدای نویز شروع کرد به پخش شدن (چون روی حالت مونیتور بود متوجه شدم )
    کابل هدست و جابجا کردم ولی جواب نداد
    پریز و ۱۸۰ درجه چرخوندم
    کابل پاور و عوض کردم
    پاور و بدون اتصال با بدنه کیس گذاشتم
    تمامی فیش های پشت کیس و جدا کردم (داخل کیس و دست نزدم)
    در آخر یه کابل وصل کردم به پیچ درب کیس یه سر دیگشو به چارچوب درب ، با فازمتر برق و نشون نمی‌ده ولی هنوز نویز روی میکروفن میندازه اما خیلی خفیف ولی خب رو مخه
    جالب اینه وقتی دست میزنم به بدنه کیس کامل نویز قطع میشه
    راهکار دیگه چی هست که انجام ندادم ؟

    Like(8)Dislike(0)
  8. سلام بدنه کیس من هم برق داشت طوری که فازمتر با شدت تمام روشن می شد و پخش موسیقی رو بهم زده بود و قطع و وصل می شد. طبق توصیه دوستان یه سیم از بدنه کیس به فریم فلزی پنجره وصل کردم مشکلم کلا حل شده و دیگه برقی در کارنیست ممنون از راهنمایی دوستان.

    Like(4)Dislike(5)
  9. سلام.بنده هم همین مشکل دارم.پاور جدا کردم از کیس اما باز برق داشت.همه جای کیسم برق داره اونم زیاده.جوری ک دست بیحس میشه.
    پاور کامل جدا کردم کابل مانیتور وصل بود بکیس باز برق داشت.کابل مانیتور قطع کردم و پاور وصل کردم باز برق داشت.
    چندساعتی ک روشن میمونه برق از بین میره اما باز ک مدتی خاموش بشه کامپیوتر باز برق گرفتگی کیس برمیگرده.
    کامل کیسو باز کردم با قطعات داخل و خود سیم پیچ کیس دوباره بستم باز مشکل رفع نشد.
    پاور قبلیم عوض کردم باز جدیدا بعداز مدتی این مشکل برگشته رو کامپیوترو.
    موندم از چی باشه؟

    Like(5)Dislike(2)
  10. درود
    از راهنماییتون سپاسگزارم
    اما بنده مشکل برق گرفتگی کیسم با چرخاندن دوشاخه یا نوسانگیر حل نشد اتفاقا این مشکل از زمان تعویض پاور اتفاق افتاده و خیلی هم آزر دهندست محل زندگیم یا اتاقم کف و تا یکمتری از سطح دیوار سرامیک شده و دسترسی نزدیک به چهارچوب یا پنجره ندارم تا سیم ارت بهشون وصل کنم موندم چیکارش کنم.

    Like(2)Dislike(1)
    1. منم همین مشکلو داشتم یه سیم از پیچ کیس به نول پریز زدم و مشکلم حل شد
      فقط با فازمتر اول خوب تست کن که حتما به نول وصل کنی

      Like(1)Dislike(2)
      1. سلام
        به نظر راه ایمنی نیست با اتصال به رادیاتور یا چهاچوب در و پنجره یا لوله آب ایمن تر هست.

        Like(3)Dislike(0)
  11. سلام لطفاً جواب بدین
    کیس من مشکل برق داره مث بقیه اما خیلی قویه بطوری که اگه دست بزنی میشه تحمل کرد اما دست رو بی حس میکنه یکمی میخواستم ببینم مشکلش پاوره

    Like(1)Dislike(1)
    1. میتونه مشکل پاور باشه و باید بررسی بشه
      روش داخل مقاله رو هم امتحان کنید، به هر حال باید با احتیاط عمل کنید چون خطر شوک الکتریکی و برق گرفتگی هست
      اگر کمی فنی هستید پیشنهاد من اینه که بعد از جدا کردن دوشاخه کیس، پاور رو از روی کیس باز کنید تا هیچ اتصالی با بدنه کیس نداشته باشه ولی سیمهای خروجی پاور رو از مادربرد و سایر قطعات قطع نکنید و بعد کابل پاور رو اول به پاور و با احتیاط و بدون لمس پاور به برق وصل کنید و در این حالت که بدنه پاور با بدنه کیس هیچ اتصالی نداره برق بدنه کیس رو تست کنید البته احتیاطا با فازمتر نه با دست!
      اینجوری مشخص میشه مشکل از اتصال بدنه پاور هست یا نه ، ولی اکیدا توصیه میکنم به یک شخص مجرب کار رو بسپارید.
      موفق باشید

      Like(0)Dislike(0)
  12. سلام
    من یک قطعه سیم رو به یک قسمت بدون رنگ کیس وصل و سر دیگر رو به فریم فلزی پنجره وصل کردم.دیگه فاز متر در اتصال با بدنه کیس روشن نمیشه

    Like(1)Dislike(0)
  13. مرسی ..با عوض کردن فاز و نول درست شد کیس من فاز مترو روشن میکرد.

    Like(4)Dislike(2)
  14. سلام.کیس کامپیوتر من هم مشکل برق گرفتن رو داره و علاوه بر اون بوت نمیشه و چراغ های روی صفحه کلید مرتب خاموش و روشن میشن.میتونه علتش همین برق کیس باشه؟

    Like(1)Dislike(0)
    1. سلام
      مشکل برق ضعیف روی بدنه فلزی کیس خیلی زیاد اتفاق می افته ولی مشکل شما احتمالا دلایل دیگه ای داشته باشه.

      Like(2)Dislike(1)
  15. سلام ممنون از راهنمایی دوستان. فقط چاره اش سیم ارته. من یک.متر سیم بستم به یکی از پیچهای کیس و سر سیم رو وصل کردم به چهارچوب آهنی در. البته قسمتی که رنگ نداشت و عایق نباشه. خل شد. قبلا برق بدنه #فازمتر رو روشن میکرد. ولی الان خاموووووووووش. برای راحتی گیره سوسماری زدم به سر سیم هر وقت هم بخوام جداش می کنم از چهارچوب.

    Like(1)Dislike(1)
  16. من کیس ام برق داره و هرچی ام میزنم بهش خراب میکنه (هندزفری هدست میکروفون)

    Like(6)Dislike(2)
  17. سلام خیلی باحال بود همه چیز به ذهنم رسیده بودغیراز فازونول

    Like(2)Dislike(1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *