اشکال PivotTable در صورت تغییر نام فایل در اکسل 2013 (cannot open PivotTable source file)

سلام به علاقه مندان نرم افزار اکسل

اگر شما از استفاده کنندگان اکسل 2013 باشید در صورت استفاده از گزارشهای PivotTable  در پروژه ها،احتمالا با خطای cannot open PivotTable source file مواجه شده اید

این درحالی است که در نسخه های قبلی اکسل خبری از این موضوع نبود.

این خطا زمانی رخ می دهد که شما فایل حاوی گزارش PivotTable را در اکسل 2013 تغییر نام دهید (Rename) و یا حتی از طریق Save as با نام دیگری ذخیره نمایید،

در این صورت اگر در اطلاعات گزارش تغییری ایجاد شده و نیاز به ، بروز رسانی PivotTable باشد با خطای فوق مواجه خواهید شد، وبه این معنی است که “اکسل نمیتواند فایل منبع PivotTable را باز کند”،که علت آن تغییر نام فایل اولیه می باشد.در ادامه راه حل پیشنهادی راهکار من برای رفع این مشکل را خواهید دید.

در این روش لازم است که تمام گزارشهای PivotTable را حذف و مجدد ایجاد نمایید که در برخی موارد کار ساده ای نیست و شاید برای شما بهتر باشد که نام فایل اولیه را تغییر ندهید تا به مشکل فوق برخورد نکنید در واقع صورت مساله را پاک کنید! و یا با استفاده از Save as برای تغییر در مواردی ممکن است مشکل برطرف شود (حتما امتحان کنید)

و اما راه حل مساله این است که در هنگام ایجاد PivotTable در منویی که به شکل زیر نمایش داده می گردد،گزینه مشخص شده را تیک کنید و بقیه مراحل را طبق معمول انجام دهید.

پس از ذخیره فایل ، مشاهده خواهید نمود که در صورت تغییر نام فایل اکسل، با خطای فوق مواجه نخواهید شد .

 لطفا سوالات،نظرات و تجربیات خودتون رو در بخش نظرات ، با من در میان بگذارید همچنین از شما دوستان علاقه مند دعوت می کنم از نمونه پروژه های اکسل سایت دیدن فرمایید .

درباره راهکار من

Like(1)Dislike(0)

2 دیدگاه در مورد “اشکال PivotTable در صورت تغییر نام فایل در اکسل 2013 (cannot open PivotTable source file)”

  1. سلام
    برای فایلی که قبل pivot table برای آن ساختیم و حالا می خایم اسم اونو عوض کنیم راحت ترین کار اینه که اسم فایل رو که عوض کردیم فایلمون رو باز کنیم بعد روی یک سلول از جدول کلیک کنیم. وارد تب analyze بشیم و change data source رو انتخاب کنیم و اونجا اسم جدید رو بدیم و save کنیم. به همین راحتی.

    Like(2)Dislike(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *